Olemme käyneet kahtena lauantaina kiertämässä kylppäriliikkeitä. Lapset on tietenkin olleet mummalla hoidossa sen aikaa. Ensimmäisenä lauantaina kävimme Bauhausissa ja K-raudassa. K-raudasta löytyi aivan mielettömän ihana lattialaatta, mutta hintakin oli sen mukainen.

lattialaattapieni-normal.jpg

Hieman vastaavia löytyy varmasti muitakin, mutta tämän laatan pinta tuntui jo niin mukavalta ja musta väri oli kertakaikkiaan huikaiseva. Esimerkiksi Bauhausin musta laatta tuntui sileämmältä ja vähemmän luonnolliselta kuin tämä, mutta hintaakin oli huomattavasti vähemmän.

lattialaatta4pieni-normal.jpg

K-raudassa myyjät eivät tulleet kysymään tarvitsemmeko palvelua. Bauhausissa ehdimme kierrellä jonkin aikaa, mutta siellä myyjä tuli paikalle ja kyseli, voiko auttaa. Kun aloimme selostaa projektia, myyjä vei meidät sisustussuunnittelijan pakeille ja sovimmekin samantien, että heiltä tulee rakennusinsinööri kotiimme kartoittamaan tilannetta. Kyseinen mies kävi viime keskiviikkona ja kauhistui nähdessään lämminvesivaraajamme, mutta lupasi, että kyllä me tästä vielä valmista saadaan. 

Kun r-insinööri oli käynyt, seuraavana päivänä Bauhausin sisustussuunnittelija soitti ja sovimme tapaamisen ensi perjantaille. Hän myös kutsui meidät torstaina pidettäville kylpymaailmapäiville. Aivan loistavaa palvelua tähän asti. Saa nähdä, olenko samaa mieltä, kun tarjoukset tulevat. :D Suunnittelija tekee siis suunnitelman lisäksi tarjoukset urakasta ja materiaaleista. Bauhausin kautta saisimme ns. avaimet käteen -paketin, jolloin meidän ei tarvitsisi itse huolehtia remonttimiesten aikatauluista, materiaalien toimituksista sun muista yksityiskohdista. Silti meillä olisi tietenkin mahdollisuus hankkia materiaalia muualtakin niin halutessamme, kunhan tavara olisi paikalla, kun asennuksen aika tulee.

 

Viime lauantaina kuskasimme taas lapset mumman hoiviin ja suuntasimme Laattapisteeseen. Ovien läheisyydessä oli kaksi työntekijää istumassa, mutta kumpikaan ei edes tervehtinyt meitä, vaikka yritin ottaa katsekontaktia. Jäimme katselemaan laattamalleja ja kiersimme myymälää, kun kukaan ei näyttänyt siltä, että heillä olisi ollut aikaa tulla kysymään avun tarvettamme. Parasta oli, että myymälän takaosassa oli taukohuoneen ovi auki ja siellä nainen istumassa puhelintaan selaten. Hetken kuluttua tämä nainen tuli myymälän puolelle kahvikuppi kädessä ja edelleen kännykkäänsä keskittyen, naureskellenkin. Eikä edelleenkään ketään kiinnostanut, tarvitsimmeko jotain, emmekä mekään sitten menneet kysymään, kun kukaan ei edes vilkaissut meihin päin koko aikana. Lähdimme pois ja haemme laattamme jostain muualta.

Menimme toiseen K-rautaan ja siellä myyjä tuli palvelemaan ja ohjasi meidät remonttifirmaa pyörittävälle miehelle, joka tosin oli varattuna ja K-rauta tarjosi meille kahvit odottelun ajaksi. Pääsimme juttelemaan pian ja kävimme taas remonttiprojektimme läpi. Meidän tehtäväksi jäi lähettää myöhemmin sähköpostia ja sopia tapaamisaikaa. Jää nähtäväksi, tuleeko lähetettyä. Se riippuu pitkälti Bauhausin tarjouksista. K-raudassa oli myös erillinen sisustussuunnittelija, jonka palvelut eivät kuulu urakan hintaan.

Viimeiseksi kävimme Starkilla, missä myyjä kertoi saunamateriaaleista ja antoi parin remonttifirman käyntikortit. Starkkihan ei tarjoa suunnittelu- ja remonttipalveluita vaan pelkästään materiaaleja, mutta myyjän asiantuntemus ja ystävällisyys oli Starkilla ehdotonta plussaa silti.